کمتر از 5 درصد برندهای ایرانی ثبت بینالمللی شدهاند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن شریفی در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی شرکتهای ایرانی در زمینه حفظ خود در بازار کشورهای دیگر موفق نبودهاند که دلیل آن، این است که محصول خود را در کشورهای هدف و یا نهادهای حقوقی ثبت نکردهاند و در نتیجه برخی سودجویان با کپی کردن محصول آنها نسبت به عرضه محصول تقلبی در بازارهای صادراتی اقدام کردهاند.
وی ادامه داد: در این شرایط تولیدکنندهای که محصول خود را ثبت بینالمللی نکرده باشد، نمیتواند از فرد کپیکار شکایت کند.
شریفی در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین کنفرانس بینالمللی برند در روزهای 28 و 29 بهمن ماه در برج میلاد، گفت: این کنفرانس با رویکرد مسائل حقوقی و مالکیت فکری برگزار میشود.
وی با اشاره به برگزاری میزگرد صنعت نساجی در این کنفرانس، گفت: موضوع برندسازی در تولید محصولات نساجی، پوشاک و فرش ماشینی در این نشست مورد بحث قرار میگیرد.
به گفته وی، در کنفرانس برند موضوع برندسازی در شرایط تحریم با حضور پروفسور اساد پروویچ، مدرس دانشگاه تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.